TRENERZY



AGNIESZKA FOMAIDIS

COACH / TRENERKA BIZNESU


Wykształcenie: Uniwersytet Łódzki, studia podyplomowe - Coaching i mentoring organizacyjny, Politechnika Łódzka- Wydział Organizacji i Zarządzania, Escuela de Empresariales, Barcelona

Kursy dodatkowe: Transformational Presence Leadership and Coach Training, Allan Seale, Improwizacja coacha i trenera (Piotr Barański, Izba Coachingu), Coaching systemowy, czyli za kulisami systemu klienta (Anna Pyrek, Izba Coachingu), Executive coaching od podszewki (Artur Rzepecki, Izba Coachingu), Archetypy i metafory w coaching w świetle psychologii doswiadczeń subiektywnych oraz kongwinistyki (Maciej Bennewicz, Izba Coachingu), Praca z ciałem i somatyka w coachingu (Bartosz Berendt, Izba Coachingu)

Doświadczenie Coaching - praca z klientami indywidualnymi, korporacyjnymi oraz przedsiębiorcami, coach wewnętrzny w P&G, wewnętrzny trener coachingu

Doświadczenie Mentoring - koordynator programu mentoringowego, mentor wewnętrzny w P&G, wewnętrzny trener mentoringu w P&G, Lider łódzkiej organizacji Female Network P&G

Inne doświadczenia zawodowe: Obecnie: Senior menedżer ds. zakupów, Procter & Gamble, Warszawa,

W przeszłości: Senior menedżer ds. zakupów, Gillette Poland, Łódź; Kierownik ds. zakupów Volvo, Construction Equipment, Wrocław; Specjalista ds. zakupów, Whirpool (Indesit), Łódź; Specjalista ds. sprzedaży, Montragón Group, Hiszpania; Pracownik administracyjny, Rafael Catala, Hiszpania.




MARZENA WIŚNIAK 

COACH / PRZEDSIĘBIORCA / MENADŻERKA.


Absolwentka kulturoznawstwa (studia magisterskie) i zarządzania (studia doktoranckie), Szkoły Profesjonalnego Coachingu w Krakowie, Szkoły Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Copywriting Masterclass. 

Doświadczenie kierownicze zdobywała w instytucjach publicznych (m.in. zastępca dyrektora Filharmonii Łódzkiej i wicedyrektor Wydziału Kultury UMŁ) oraz organizacjach pozarządzowych (kierownik Klubu Integracji Społecznej „Leonardo” w Krakowie). Kierowała również wieloma projektami, w tym finansowanymi z UE.

Na doświadczenie biznesowe składa się natomiast współprowadzenie firmy szkoleniowej i dwóch kawiarni, rozwój marki Uniwersytet Kawy oraz działalność copywriterska. 

Jako coach pracuje z osobami indywidualnymi i mikroprzedsiębiorcami. Ma również doświadczenie w pracy trenerskiej wyniesione m.in. z Małopolskiego Instytutu Kultury oraz projektu  „STAY. Wsparcie aktywności zawodowej osób 50+ w przedsiębiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik – zadowolony pracodawca” realizowanego przez Uniwersytet Łódzki. 

 Współautorka książek „Jak uczyć, żeby nauczyć?” (WSiP) oraz „12 zasad skutecznej edukacji” (GWP). 

Najskuteczniej pomaga mikro-przedsiębiorcom, zwłaszcza kobietom rozpoczynającym własną działalność gospodarczą lub chcącym wypłynąć na szersze wody. Specjalizuje się w tematyce copywritingu i marketingu w małej firmie, zakładania pierwszego sklepu internetowego, brandingu i re-brandingu, poszerzania działalności, zwiększania rentowności JDG oraz wydawania książek eksperckich. 





TOMASZ DUBIK

COACH / TRENER BIZNESU

Trener - coach i konsultant z 15 letnim doświadczeniem Trenerskim. Studiował Historię na Akademii Świętokrzyskiej - specjalizacja archiwistyka. Studiował psychologię, ukończył Akademię Kadry Rezerwowej BANKU PKO BP S.A., współpracował z firmą DELOITTE, McKINSEY, BCG, ACCenture. Projekt aktywizacja sprzedaży krajowej banku PKO BP S.A., Zaczynał karierę sprzedażową jako doradca bankowości prywatnej i osobistej, Następnie objął stanowisko z-cy naczelnika sprzedaży, Zarządzał zespołem sprzedażowym banku w regionie łódzkim, na poziomie Koordynatora sprzedaży regionu, Supertrener projektu ZSI – rekrutacja i szkolenie trenerów banku- PKO BP S.A. Trener/ Wykładowca Centrum Szkolenia Straży Granicznej – absolwent CSSG w Ketrzynie. Posiada duże doświadczenie
w prowadzeniu szkoleń zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla administracji rządowej i samorządowej.

Współpracował jako Kierownik Projektów szkoleniowych z międzynarodowymi  firmami szkoleniowymi DOOR Group, Covey Polska, i Demos Polska.

GŁÓWNE OBSZARY KOMPETENCJI

Szkolenia: Zarządzanie/Kierowanie Zespołem , obsługa klienta, skuteczna praca w zespole, zespół wysokiej jakości, wystąpienia i autoprezentacja, efektywna komunikacja, szkolenia trenerów, prowadzenie spotkań, przeprowadzanie oceny pracowniczej, team building, obsługa trudnego klienta, obsługa klienta podczas windykacji, psychologia kontaktu z klientem, zasady komunikacji z klientem, techniki sprzedaży, obsługa i sprzedaż przez telefon, komunikacja podczas pracy – Służby Mundurowe, Profil 360, 

Doradztwo: Instrumenty motywacyjne w zarządzaniu sprzedażą, rozwój indywidualny pracowników. 

  • przygotowanie Kadry Kierowniczej na wyższe stanowiska menadżerskie,
  • Programy typu Talent, Kadra Rezerwowa w organizacjach,
  • nowatorskie projekty indywidualnych sesji szkoleniowych dla Kadry Kierowniczej,
  • Jestem autorem programu szkoleniowego Kontakt Wiarygodność i Sprawność – fundament rozmowy Konsultacyjnej,



ADAM PIASECKI

TRENER / INTERIM MENAGER 


Specjalizuje się w projektowaniu i realizacji strategii rozwoju organizacji i projektów strategicznych. Swoje kompetencje Menedżera Rozwoju opiera na wszechstronnych doświadczeniach i wiedzy z obszarów zarządzania i rozwoju organizacji. Posiada wieloletnie doświadczenie w planowaniu i realizowaniu kampanii marketingowych w organizacjach biznesowych – w obszarze edukacji i kultury. Od 6 lat współpracuje z fundacjami, realizując projekty z obszaru promocji, fundraisingu, ale też rozwoju i profesjonalizacji działania tych organizacji. Posiada też doświadczenie w procesach transformacji cyfrowej w obszarze marketingu, edukacji i rozwoju organizacji. Od 2003 roku rozwija swoje umiejętności kierowania zespołem na stanowiskach kierowniczych, kierując zespołami od kilku osobowych po struktury organizacji ponad 900 os. Ma nadzieję, że jego doświadczenia z obszaru marketingu, rozwoju i kierowania zespołami, zarówno w przedsiębiorstwach komercyjnych jak i NGO, będą kompetencjami potrzebnymi do rozwoju Państwa organizacji.  

Obszary do realizacji szkoleń/doradztwa:

- strategie rozwoju

- strategie rozwoju nowych projektów

- strategie restrukturyzacji

- strategie transformacji cyfrowej

- negocjacje

- budowanie zespołów

- projektowanie i naprawa procesów komunikacji w organizacji

- rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie w sytuacjach kryzysowych

- rozwój organizacji NGO

- fundraising

- projektowanie i wdrażanie narzędzi CRM




JULIA ŚWIĄDER

TRENERKA BIZNESOWEGO WIZERUNKU

 

Dyplomowana wizażystka i kreatorka wizerunku, z doświadczeniem z zakresie makijażu i stylizacji, absolwentka studiów dyplomowych na kierunku: „Wizaż, stylizacja i charakteryzacja”.

Posiada niezbędne kompetencje w kierunku kreowania wizerunku w obszarze makijażu i stylizacji, kreowania wizerunku na potrzeby sesji zdjęciowych, kampanii reklamowych, wystąpień przed kamerą. Kompleksowa wiedza w zakresie najnowszych trendów w modzie i makijażu to jej ogromny atut. Brała udział w licznych kursach i szkoleniach związanych ze stylizacją, kreowaniem wizerunku, projektowaniem mody, wizażem jako trener i oczywiście jako uczestnik, podnosząc swoją wiedzę z trendów i zmieniającego się rynku.

Specjalizuje się w kreowaniu wizerunku osobistego, doradztwie wizerunkowym w aspekcie biznesowym, budowaniu spójnego wizerunku w mediach społecznościowych, stylizacji na potrzeby sesji zdjęciowych i wystąpień publicznych, wizażu z wyszczególnieniem okazji formalnych.




JOANNA WIEREMIEJEWICZ-PODKOŚCIELNA

TRENERKA ARBITRAŻU I MEDIACJI


Socjolog, trener kompetencji miękkich - "komunikacja, rozwiązywanie konfliktów"; Mediator sądowy przy SO Łódź i SO Sieradz w sprawach rodzinnych, pracowniczych, gospodarczych, karnych, karnych dla nieletnich, V-ce prezes Stowarzyszenia Mediatorów Cywilnych, Członek Krajowego Stowarzyszenia Mediatorów, Mediator w Wojewódzkim Centrum Arbitrażu i Mediacji w Łodzi.

Wykształcenie: Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej, Akademia Mediatora, studia podyplomowe (mediator); Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Społecznych, Kierunek – Socjologia, w zakresie komunikacja społeczna i badanie rynku (magister)

Doświadczenie zawodowe: od 2013r. Wykładowca Administracji Społecznej Akademii Nauk, z tematyki: Techniki mediacji i negocjacji. 2017 r. Wykładowca „Mediacje – uniwersalne narzędzie rozwiązywania konfliktów” studia zorganizowane przez Wyższą Szkołę Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi. W ramach współpracy z Sądem Okręgowym w Łodzi w latach 2018-2019 Edukacja prawna- warsztaty dla dzieci i młodzieży z zakresu mediacji szkolnych i rówieśniczych. 2020r. Wykładowca w Wyższej Szkole Kryminologii i Penitencjarystyki w Warszawie;

Organizator konferencji: z okazji Międzynarodowego Dnia Mediacji w Oławie (Stowarzyszenie Mediatorów Cywilnych); dla Sądu Okręgowego w Sieradzu: Funkcjonowanie mediacji w polskim systemie prawa; "Tydzień Mediacji i Międzynarodowy Dzień Mediacji" dla COSSW w Kaliszu.

Publikacja: Wydawnictwo Forum Media sp. z o.o. Głos Pedagogiczny:  •09.2019 „Słuchaj wroga swego”


Wyszukiwarka

Aktualności

II Zgierskie Forum Gospodarcze 2023

14.06.2023

III Zgierskie Forum Gospodarcze 2023

Już 21 czerwca w Zgierzu odbędzie się III Forum Gospodarcze. Jednym z partnerów wydarzenia jest Łódzki Dom Biznesu.Zawsze, gdy pojawia się możliwość spotkania i porozmawiania o biznesie, rozwoju, nowych technologiach czy innowacjach, Łódzki Dom Biznesu jest na posterunku! Wierzymy, że tego rodzaju wydarzenia jak Zgierskie Forum Gospodarcze, są szansą na merytoryczną dyskusję, poznanie różnych punktów widzenia i nawiązanie nowych relacji.Dlatego gdy zostaliśmy zaproszeni, aby zostać Partnerem Forum, nie wahaliśmy się ani przez moment.Dlaczego warto wziąć udział w Zgierskim Forum Gospodarczym 2023?Jeśli chcesz posłuchać merytorycznych wykładów i ciekawych dyskusji oraz nawiązać nowe kontakty – Forum jest dla Ciebie i nie może Cię tu zabraknąć.Od nowej perspektywy finansowej UE, poprzez rynek pracy, innowacje aż po B+R – o tym między innymi rozmawiać będą uczestnicy II Forum Gospodarczego w Zgierzu. My w sposób szczególny zapraszamy na godzinę 12:15. O tej porze rozpocznie się debata: Czy warto inwestować w innowacyjność? Szanse i zagrożenia w realizacji modeli biznesowych opartych na Venture Capital. Gospodarzem i moderatorem panelu będzie Maciej Kokotek – Wiceprezes Zarządu/Dyrektor Zarządzający Łódzkiego Domu Biznesu. Jego gośćmi i uczestnikami debaty będą: Urszula Gielniowska, CEO Nano Naturals - spółki badawczej w branży kosmetycznej oraz CEO Wellneskin,Marcin Franke- pełni funkcję CFO/COO Bine sp. z o.o.,Hubert Gęsiarz- Co-founder Smart Soft Solutions Sp. z .o.o.,Wiktor Strzelczyk –Wiceprezes Zarządu LPTW Sp. z o.o.,Krzysztof Grochowski – CEO w Simpact Ventures.II Zgierskie Forum Gospodarcze to szansa, którą musisz wykorzystać. Spójrz na program wydarzenia i przekonaj się, że 21 czerwca po prostu warto być w Zgierzu. Szczegóły i rejestracja na stronie FORUM ZGIERZ.Do zobaczenia!

Czytaj więcej...
Pożyczka JEREMIE2 z Łódzkim Domem Biznesu

24.05.2023

Pożyczka JEREMIE2 z Łódzkim Domem Biznesu

Prowadzisz małą firmę w województwie łódzkim? A może jesteś średnim przedsiębiorcą z pomysłem na poszerzenie swojej dzielności? Albo właśnie wpadłeś na świetny pomysł na swój pierwszy poważny biznes? Być może więc inicjatywa JEREMIE2 – pożyczka rozwojowa 2023 jest skierowana właśnie do ciebie!Garść faktów dotyczących pożyczek JEREMIE2 Program JEREMIE2 to nic innego jak pożyczka dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw stanowiąca mechanizm wsparcia ze środków Unii Europejskiej. W województwie łódzkim system udzielania i obsługi pożyczeń prowadzi Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego – tzw. Menadżer Funduszu Pożyczkowego.Pożyczka rozwojowa to atrakcyjna forma wsparcia, z niskim oprocentowaniem 2,3% w skali roku, które to wsparcie można przeznaczyć na wydatki:na środki trwałe, wartości niematerialne bądź prawne. W ramach inicjatywy JEREMIE2 pożyczki są udzielane w wysokości:od 5 tys. zł do 1,5 mln zł — dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,od 5 tys. zł do 70 tys. zł — dla mikro przedsiębiorców typu start-up.O pożyczkę mogą starać się przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie województwa łódzkiego z zastrzeżeniem, że wsparta omawianą pożyczką inicjatywa umiejscowiona jest w województwie łódzkim. Istnieje również możliwość pozyskania pożyczki obrotowej na zakup produktów, materiałów, towarów do kwoty 1 500 000 zł. Łódzki Dom Biznesu wie, jak uzyskać pożyczkę w ramach JEREMIE 2Jednak jak pozyskać taką pożyczkę? Jak uniknąć błędów przy wypełnianiu wniosku? Jak mieć pewność, że złożyło się wszystkie wymagane dokumenty? Aby uniknąć wszystkich tych pytań, przed złożeniem wniosku warto skierować swoje kroki do Łódzkiego Domu Biznesu.Oczywiście możesz samodzielnie starać się przebrnąć przez dokumenty aplikacyjne: regulamin funduszu, wzór wniosku, kwestionariusz osobowy, zaświadczenia, pomoc de minimis … Uff, dużo tego – a to i tak nie wszystko! Zamiast tego, lepiej zwróć się do fachowców.Łódzki Dom Biznesu jest znany z działalności doradczej oraz szkoleniowej z zakresu pozyskiwania środków finansowych z programów wspólnotowych Unii Europejskiej. Jedną z naszych kluczowych kompetencji jest profesjonalne doradztwo w zakresie pozyskiwania środków finansowych między innymi z inicjatywy JEREMIE2. Należy pamiętać, że wnioski o środku unijne są bardzo szczegółowe i tak ważna jest nie tylko wiedza, ale również niezbędne umiejętności w ich przygotowaniu. Tym właśnie zajmuje się zespół Łódzkiego Domu Biznesu składający się z najlepszych profesjonalistów, którzy wciąż poszerzają swoją wiedzę, aby Twoja aplikacja, Twój wniosek uzyskał dofinansowanie. Sam wniosek o pożyczkę to za małoPomoc ze strony specjalistów z ŁDB nie ogranicza się tylko do wypełnienia formularza wniosku. Łódzki Dom Biznesu zapewnia ze swojej strony kompleksową obsługę w pozyskiwaniu środków unijnych. Na fachową pomoc składa się zarówno dokonanie diagnozy potrzeb wnioskodawcy wraz z opracowaniem niezbędnych informacji, opracowanie wniosku o pożyczkę wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami oraz doradztwo już na etapie oceny dokumentacji jak i zawarcia umowy pożyczki. Łódzki Dom Biznesu to lata doświadczeń, co gwarantuje nie tylko profesjonalne doradztwo, ale również indywidualne dopasowanie oferowanych usług do potrzeb. Aby więc w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje wsparcie ze środków unijnych, warto postawić na specjalistów z Łódzkiego Domu Biznesu. Korzystając z ich pomocy, nie musisz się martwić, że zgubisz się w biurokratycznym gąszczu przepisów, wniosków czy załączników.

Czytaj więcej...
Łódzki Dom Biznesu zaprasza na Dni Otwarte Funduszy Europejskich

08.05.2023

Łódzki Dom Biznesu zaprasza na Dni Otwarte Funduszy Europejskich

Dni Otwarte Funduszy Unijnych organizowane są już po raz 10-ty! W to jubileuszowe wydarzenie włącza się także Łódzki Dom Biznesu i zaprasza wszystkich na spotkanie 12-go maja od godz 9:00.Dni Otwarte Funduszy Europejskich to okazja do poznania ciekawych projektów, wymiany doświadczeń, spotkania z ludźmi i wysłuchania ich historii, jak unijne środki zmieniły ich życie.  Zapraszamy w gościnne progi hiPARK coworking, gdzie będziemy prowadzić konsultacje na temat możliwości pozyskiwania finansowania ze źródeł UE dla sektora przedsiębiorstw. 12 maja od godziny 9:00 do 15:00 w budynku Instytutu Europejskiego nasi eksperci zapoznają się z Twoimi potrzebami/wnioskami, wstępnie zweryfikują możliwość aplikowania o środki UE oraz przybliżą podstawowe wymogi związane z procesem pozyskania dotacji. Przedsiębiorców może szczególnie zainteresować możliwość zapoznania się z ofertą wsparcia pożyczkowego w ramach inicjatywy Jeremie 2 w województwie łódzkim. Nie wiesz, czy możesz skorzystać z pożyczki rozwojowej? Nie wiesz, jakie dokumenty przygotować? Przyjdź do ŁDB podczas Dni Otwartych, a będzie miał okazję porozmawiać i dowiedzieć się szczegółów od naszych specjalistów.Dni Otwarte Funduszy z łódzkim biznesemA skoro nasze wydarzenie odbywa się w ramach hiPARK coworking, to nie mogło zabraknąć spotkań B2B z naszymi partnerami, łódzkimi przedsiębiorcami, którzy chętnie podzielą się swoim doświadczeniem w pozyskiwaniu wsparcia unijnego oraz odpowiedzą na ewentualne pytania.Zapisz sobie w kalendarzu! 12 maja, 9:00-15:00, Łódzki Dom Biznesu (hiPark coworking), ul. Piotrkowska 262/264, Łódź.Piszą o nas także organizatorzy Dni Otwartych: https://dniotwarte.eu/wydarzenia/wydarzenie/zapraszamy-do-hipark-coworking

Czytaj więcej...
Pomoc publiczna w specjalnej strefie ekonomicznej – wsparcie na nowe inwestycje

20.04.2023

Pomoc publiczna w specjalnej strefie ekonomicznej – wsparcie na nowe inwestycje

Planujesz nową inwestycję i chciałbyś skorzystać z ulg np. w specjalnej strefie ekonomicznej? Zależy Ci na otrzymaniu pomocy publicznej i ulgach w podatku dochodowym dla przedsiębiorcy? W takim razie dobrze trafiłeś, bo specjaliści Łódzkiego Domu Biznesu powiedzą Ci, jakie warunki formalne musi spełniać Twój wniosek o wydanie decyzji o wsparciu oraz na jaką intensywność pomocy możesz liczyć.Polska Strefa Inwestycji jest specjalnym instrumentem kreującym i stymulującym rozwój przedsiębiorstw w Polsce. To rozwiązanie, dzięki któremu przedsiębiorstwa mają otrzymać realną korzyść z inwestycji, poprzez zwolnienie z podatku dochodowego CIT lub PIT. Polski ustawodawca postawił jednak wiele warunków, których spełnienie jest podstawą do otrzymania pomocy. Tak zwana decyzja o wsparciu dla konkretnej inwestycji poprzedzona jest szczegółową procedurą weryfikacyjną, w której badane są m.in. charakter nowej inwestycji, kryteria jakościowe oraz koszty kwalifikowane. Analiza inwestycji oraz kalkulacja korzyściCzy planowana inwestycja wpisuje się w zakres pomocy? Jaką ulgę w podatku otrzyma przedsiębiorstwo? Czy aplikowanie o decyzję o wsparciu ma w ogóle szanse powodzenia? Łódzki Dom Biznesu ma doświadczenie w pomocy firmom, które chciały inwestować w specjalnych strefach ekonomicznych. Teraz Twoje przedsiębiorstwo może wykorzystać tę wiedzę. Przygotujemy kalkulację korzyści i analizę możliwości uzyskania wsparcia konkretnej inwestycji. Gdy z naszych analiz będzie wynikało, że istnieje szansa na objęcie inwestycji pomocą publiczną, wówczas pomożemy opracować wniosek o decyzję o wsparciu oraz przejść przez cały proces aplikacyjny.Jak aplikować o wsparcie w ramach Polskiej Strefy Inwestycji?W Łódzkim Domu Biznesu przygotujemy wniosek, wyliczymy wartość kosztów kwalifikowany, intensywność pomocy publicznej i złożymy go do odpowiedniej instytucji publicznej. Dzięki temu masz pewność – jako przedsiębiorca – że Twój wniosek o wsparcie opracowany jest zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, ponieważ przygotowały go osoby, które od lata zajmują się problematyką pomocy publicznej, inwestycji, rozwoju w ramach specjalnych stref ekonomicznych.Ale aplikowanie to nie wszystko – to tak naprawdę połowa drogi. Bo oprócz otrzymania wsparcia, konieczne jest także prawidłowe rozliczenie pomocy.Wsparcie i obsługa inwestycjiJak obliczać przyznaną ulgę i zwolnienie z podatku dochodowego? W jaki sposób zarządzać kosztami kwalifikowanymi wskazanymi we wniosku o wsparcie i je rozliczyć? W Łódzkim Domu Biznesu nie zostawimy Cię z tym problemem – nasza usługa jest bowiem kompleksowa: od kalkulacji i przygotowania wniosku poprzez cały proces inwestycyjny i rozliczenie (wydatkowanie kosztów kwalifikowanych, kontrola realizacji itp.).Zmieniające się przepisy prawa, mapa pomocy regionalnej, biurokratyczne warunki uzyskania wsparcia, rozliczenia inwestycji – to, co może przerażać przedsiębiorcę, dla nas jest codzienną pracą. Łódzki Dom Biznesu to realna pomoc w prowadzeniu całego procesu aplikacyjnego, uzyskaniu i rozliczaniu ulg i pomocy publicznej. To łatwiejsze inwestowanie i prawdziwe korzyści w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Zapraszamy do kontaktu z Łódzkim Domem Biznesu.

Czytaj więcej...

12.04.2023

Dotacje dla osób niepełnosprawnych

Informujemy, że w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łodzi zaczął się nabór wniosków o dofinansowanie:rozpoczęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej przez osoby niepełnosprawne, refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej.Osoby, które przystąpią do naboru, mogą liczyć na dofinansowanie nawet do 69 000 złotych. Środki te pochodzą z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.Wnioski można składać za pośrednictwem systemu SOW (system wsparcia PFRON), w siedzibie PUP lub listownie.Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej PUP w  Łodzi.

Czytaj więcej...
Debata Kompetencje Przyszłości EKSOC - ŁDB

05.04.2023

Czego oczekuje rynek pracy? – relacja z debaty

Panta rhei, czyli wszystko płynie – wszystko jest zmienne, także rynek pracy. Ewoluują preferencje i oczekiwania i po stronie pracowników, i po stronie pracodawców. Co się liczy teraz, a jakie kompetencje będą kluczowe za kilka lat? O tym wszystkim debatowano na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ. Jednym z moderatorów dyskusji był Maciej Kokotek, Wiceprezes Łódzkiego Domu Biznesu. Wszędzie tam, gdzie z punktu widzenia biznesu dzieją się ważne rzeczy, Łódzki Dom Biznesu jest obecny. Byliśmy także podczas debaty o kluczowych kompetencjach studentów i absolwentów wkraczających na rynek pracy, którą zorganizował Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ oraz działająca przy nim Rada Biznesu.28 marca br. aula wydziału przeżyła małe oblężenie – nic w tym dziwnego, wszak temat spotkania niezwykle ciekawy, a paneliście pierwszej klasy.Spotkanie prowadzili Łukasz Koprowski, Dyrektor, PwC, Przewodniczący Rady Biznesu Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ oraz Maciej Kokotek, Wiceprezes Zarządu, Łódzki Dom Biznesu.Wśród zaproszonych panelistów byli:    Milena Pelska-Biernacka, Senior Manager w Dziale Audytu, EY    Michał Zawisza, Prezes Zarządu, Partner Zarządzający, Long Term Management    Piotr Kałuża, Dyrektor Oddziału ds. Korporacyjnych, ING Bank Śląski    Norbert Pająk, Szef Rozwoju Biznesu Lotniczego w Klastrze NEE (North East Europe), DB Schenker    Jarosław Fotyga, Head of HR – Takeda SCE ŁódźOczywiście w spotkaniu brali też udział (i to bardzo czynny) studenci, bo w sumie to dla nich zorganizowana była ta debata. Miała pokazać im punkt widzenia pracodawców i ukierunkować na zdobywanie kompetencji pożądanych na rynku pracy.Pracownik z pokolenia ZCoraz mocniej na rynek pracy wchodzi tzw. pokolenie Z, czyli grupa ludzi urodzonych w latach 1995-2010. To generacja cyfrowa, która wychowała się, gdy Internet był już powszechnie dostępny, a smartfon i rozwiązania mobilne są dla nich naturalną codziennością.Różne badania pokazują, że dla generacji Z liczy się z jednej strony work-life balance,  a z drugiej możliwość samorealizacji. To prawdziwe wyzwanie dla pracodawców, by zrozumieć sposób działania i sposób myślenia młodych pracowników. A czego chcą pracodawcy?Paneliści, którzy reprezentowali biznes, zwrócili uwagę, że rynek pracy potrzebuje i wciąż będzie szukał osób, które są otwarte na nowe wyzwanie, które chcą się doskonalić i rozwijać oraz które potrafią się sprawnie komunikować.Co jest i wciąż będzie w cenie? To przede wszystkim:    gotowość i otwartość na zmiany i umiejętność dostosowania się do nowych realiów,    kompetencje w zakresie rozwiązywania problemów, proponowania rozwiązań i ich wdrażania,    wysoka kultura komunikacji i funkcjonowania w zespole,    umiejętność zarządzania sobą i zadaniami w czasie,    chęć samodoskonalenia, potrzeby rozwojuWartością takich spotkań, jak to na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym, jest zderzenie w jednym miejscu dwóch światów, dwóch stron. To lekcja dla biznesu, co może mu zaoferować młode pokolenie. To także wiedza dla tych, którzy są na początku drogi zawodowej, w co „inwestować”, by być pożądanym pracownikiem na rynku. 

Czytaj więcej...